Καθημερινά οι δάσκαλοι όλων των βαθμίδων εκτός από τις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις, έχουν να διαχειριστούν και μία “ατίθαση τάξη”. Πολλοί δάσκαλοι χρησιμοποιούν μία μέθοδο για να διατηρήσουν μία ισορροπία και παρακάτω σας παρουσιάζουμε τεχνικές και τρόπους για ησυχία στην τάξη.

Τεχνικές και τρόποι για ησυχία στη τάξη

Στόχος των παρακάτω τεχνικών είναι ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης, να κάνουν τα παιδιά να

  • Έχουν τα μάτια τους στο δάσκαλο που μιλάει
  • Να είναι ήσυχα
  • Να μην στριφογυρίζουν ανήσυχα στο θρανίο
  • Να αφήσουν από τα χέρια οτιδήποτε άσχετο με το μάθημα εκείνη τη στιγμή
  • Να ακούσουν προσεκτικά όσα λέει ο δάσκαλος

Πώς ένας δάσκαλος διατηρεί την ησυχία μέσα σε μία τάξη νηπιαγωγείου ή των πρώτων τάξεων του δημοτικού

  • το καμπανάκι

Μία κλασική τεχνική είναι να χρησιμοποιείται κάποιος χαρακτηριστικός ήχος, όπως ένα καμπανάκι, που να σημαίνει ότι «τώρα όλοι προσέχουμε τι λέει ο δάσκαλος».

  • η καραμέλα

Επίσης, ένα κόλπο που χρησιμοποίησε μία δασκάλα με μεγάλη επιτυχία ήταν το κόλπο με την καραμέλα. Δηλαδή, κάθε φορά που ήθελε να πει κάτι και να την προσέχουν όλα τα παιδιά, τους έλεγε. «Τώρα πάρτε μία καραμέλα και βάλτε την στο στόμα σας.» Εννοείται ότι μιλάει για φανταστική-υποθετική καραμέλα.  Έτσι, επειδή στα παιδιά αρέσει πολύ το παιχνίδι ρόλων, αμέσως προσποιούνταν ότι είχαν στο στόμα τους μία πολύ γευστική καραμέλα και φυσικά…. με γεμάτο στόμα δε μπορούσε κανείς να μιλήσει και να κάνει φασαρία την ώρα του μαθήματος!

  • το μαγικό φίλτρο της ησυχίας

Ο δάσκαλος έχει ένα μπουκαλάκι με νερό, έχει γράψει στο ταμπελάκι «το μαγικό φίλτρο της ησυχίας» και όταν η κατάσταση στην τάξη ξεφεύγει, ψεκάζει στον αέρα και όλοι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να ηρεμήσουν και να προσέξουν στο μάθημα.

  • οι σαπουνόφουσκες της σιωπής

Το ίδιο με τον παραπάνω τρόπο είναι και η παραλλαγή με τις σαπουνόφουσκες της σιωπής που αιωρούνται στον αέρα και μοιράζουν την ηρεμία στους ζωηρούς

Τρόποι για ησυχία στην τάξη και ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο

  • Ο δάσκαλος μπορεί να δημιουργήσει ένα ταμπλό σαν αυτά που έχουν τα επιτραπέζια παιχνίδια που θα έχει ως στόχο να φτάσουν οι μαθητές από την αφετηρία έως το τέρμα ξεπερνώντας εμπόδια και αποστολές που θα τους αναθέτει καθημερινά. Αν καταφέρουν να τερματίσουν, τότε θα τους επιφυλάσσει μία ευχάριστη έκπληξη, που θα έχουν συμφωνήσει από πριν.
  • Eπίσης, κάθε εβδομάδα μπορεί να ζητάει από τα παιδιά να καθορίσουν μία λέξη κλειδί, που θα σηματοδοτεί την ησυχία. Κάθε φορά, λοιπόν, που ο δάσκαλος θα λέει αυτή τη λέξη, θα γνωρίζουν ότι είναι η ώρα να προσέξουν το μάθημα και να παραμείνουν ήσυχα.

Στα παιδιά αρέσει να συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. Νιώθουν ότι βοηθάνε και αυτά με τον τρόπο τους και δε το βλέπουν σαν κάτι που τους επιβάλλει με το ζόρι ο δάσκαλος.

Στο Λύκειο τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα

τρόποι για ησυχία μέσα στην τάξη-τάξη λυκείου εκτός ελέγχου σε κόμικ

  • Ο καθηγητής μπορεί να βάλει σε χαμηλή ένταση να ακούγεται απαλή μουσική, καθώς οι μαθητές μπαίνουν στην τάξη. Αυτό στην αρχή μπορεί να είναι ενοχλητικό για κάποιους, αλλά έρευνες έχουν δείξει ότι η μουσική ηρεμεί και προδιαθέτει τους μαθητές σε ένα κλίμα ηρεμίας και όχι εκνευρισμού και ανησυχίας.
  • Ένας ακόμη πολύ έξυπνος τρόπος είναι το να μιλάει ο καθηγητής πάρα πολύ χαμηλόφωνα μέσα στην τάξη. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές να μην τον ακούνε, επειδή υπάρχει φασαρία εκείνη την ώρα. Έτσι ο καθηγητής με μία αποστομωτική απάντηση, επιβάλλει την ησυχία… «Παιδιά, μιλάω σιγά για να… με ακούτε!». Αναγκάζονται λοιπόν να σταματήσουν κάθε περιττό ήχο ή συζήτηση για να μπορούν να ακούσουν τι λέει ο καθηγητής.
  • Επιτρέψτε στα παιδιά να κάνουν φασαρία για λίγα λεπτά, αλλά συμφωνήστε μαζί τους ότι με το που κάνετε νόημα, θα σταματήσουν αμέσως. Τα παιδιά εκτιμούν το γεγονός ότι ο καθηγητής τους επιτρέπει έστω και για λίγο να ξεφύγουν και να εκτονωθούν μέσα στην τάξη. Έτσι επανέρχονται πιο συγκεντρωμένοι στο μάθημα.

Βέβαια, υπάρχουν και τάξεις που η ησυχία είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, όσα κόλπα και αν χρησιμοποιήσουν οι δάσκαλοι.

Αυτό που πρέπει πάντα να θυμάστε όμως είναι ότι δε θέλει κόπο…θέλει τρόπο!

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι καθηγητές να δώσουν την εντύπωση ότι θέλουν να επιβάλλουν την ησυχία, γιατί αυτό θα οδηγήσει σε εντάσεις και στο αντίθετο αποτέλεσμα. Θα πρέπει να δώσουν στους μαθητές να καταλάβουν ότι πρέπει να συνεργαστούν για να πετύχουν μία ήσυχη τάξη και ότι ο δάσκαλος δε θα είχε πετύχει χωρίς τη δική τους πολύτιμη συμμετοχή.

Σε δύσκολες περιπτώσεις, σας συμβουλεύουμε να ρίξετε μια ματιά στα παρακάτω βιβλία.

Μαθαίνοντας τα Ζιζάνια της Τάξης Πώς να Φέρονται

Μαθαίνοντας τα Ζιζάνια της Τάξης Πώς να Φέρονται

Το βιβλίο αποτελεί μια χρήσιμη πηγή πληροφοριών τόσο για τα αίτια όσο και για τον έλεγχο της ανάρμοστης συμπεριφοράς των μαθητών. Κυρίως όμως είναι ένας καθημερινός οδηγός μεθόδων για την εκμάθηση του σεβασμού: Προς το δάσκαλό τους, τους συμμαθητές τους, το μάθημα – τελικά, προς τον ίδιο τον εαυτό τους. Δες το εδώ.

Αποτελεσματική Διαχείριση της Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη -Επιστημονικά τεκμηριωμένες στρατηγικές

Αποτελεσματική Διαχείριση της Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη

Αυτός ο απαραίτητος οδηγός µετατρέπει τα πιο αξιόπιστα επιστηµονικά δεδοµένα για τη διαχείριση της συµπεριφοράς στην τάξη σε εύκολα εφαρµόσιµες στρατηγικές, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί µπορούν να χρησιµοποιήσουν για να προάγουν ένα παραγωγικό και ασφαλές περιβάλλον µάθησης. Δες το εδώ.

Διατηρώντας την Ισορροπία στην Τάξη

Διατηρώντας την Ισορροπία στην Τάξη

Το βιβλίο αυτό εξηγεί ότι χρειάζεται να δημιουργηθεί μια νέα παράδοση στο σχολείο και στο σπίτι, που να βασίζεται στην ισότητα και τον αμοιβαίο σεβασμό ανάμεσα στους μεγάλους και τα παιδιά. Δες το εδώ.

Τα μυστικά του αποτελεσματικού δασκάλου

Τα μυστικά του αποτελεσματικού δασκάλου

Με το βιβλίο αυτό θα μάθετε:
• Τι να κάνετε όταν η συμπεριφορά των μαθητών σας εμποδίζει τη διδασκαλία
• Πώς να μιλάτε ώστε οι μαθητές να σας ακούν
• Πώς να επιλύετε τις συγκρούσεις στην τάξη
• Πώς να βοηθάτε αποτελεσματικά τους μαθητές σας προκειμένου να αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους
• Πώς να θέτετε κανόνες ώστε να απαιτείται λιγότερη επιβολή από μέρους σας
• Πώς να αυξήσετε τον «καθαρό» χρόνο διδασκαλίας και μάθησης

Απευθύνεται σε επαγγελματίες δασκάλους όλων των βαθμίδων. Δες το εδώ.

Διαχείριση συμπεριφοράς στη σχολική τάξη

Διαχείριση συμπεριφοράς στη σχολική τάξη. Πρακτικές ιδέες για εύκολη και αποτελεσματική εφαρμογή

Δεν πρόκειται για βιβλίο θεωρητικό, αλλά για ένα βιβλίο με πρακτικές και εύκολες στην εφαρμογή τους στρατηγικές, οι οποίες όχι μόνον λειτουργούν, αλλά και τα αποτελέσματά τους διατηρούνται με την πάροδο του χρόνου. Πιο συγκεκριμένα, το βιβλίο αυτό δίνει γρήγορες, εύκολες και αποτελεσματικές τεχνικές, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να συγκεντρώνονται στη δουλειά τους και να υιοθετούν την κατάλληλη συμπεριφορά στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Συνεπώς, βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ευρεία γκάμα δεξιοτήτων αποδεκτής συμπεριφοράς στο πλαίσιο του σχολείου. Δες το εδώ.

Μπορείς, επίσης, να δεις περισσότερα βιβλία παιδαγωγικής η να βρείς βιβλία για δασκάλους Δημοτικού σχολείου

Σχετικά άρθρα

Δυσαναγνωσία: Ένας πλήρης οδηγός

Δυσορθογραφία: Όλα όσα θα πρέπει να ξέρεις

Αν θέλεις να ενημερώνεσαι και για άλλα παρόμοια και χρήσιμα θέματα, κάνε εγγραφή στο newsletter μας.

Το καλάθι σου
Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι!
Συνέχεια αγορών